"Ζωγραφικός πόλεμος στους πρόποδες της Ακρόπολης " εγκατάσταση του Άκανθου
Σημείωμα του ποιητή Γιώργου Δάγλα με αφορμή την Εγκατάσταση :
Λες ....σαν αφρισμένα ποτάμια που δεν βρίσκουν θάλασσα να ξεχυθούν.Τα χρώματα που ασφυκτιούν στο πίνακα και ψάχνουν τρόπο να δραπετεύσουν, να πνίξουν τα μάτια τους δρόμους τις πλατείες, τα αισθήματα των ανθρώπων. Μια Ζωγραφική έξω από τη Ζωγραφική. Ελεύθερη . Ο καλλιτέχνης Ακανθος δεν οδηγεί το θέμα του , ούτε οδηγείται από αυτό.Το αφήνει να τριγυρίζει προκλητικά ανάμεσα μας.Μπορούμε να το νοιώσουμε , να του μιλήσουμε , να το αγγίξουμε.
ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΤΕΧΝΗ
“LE TABLEAU EST UN MONDE CLOS” Ο πίνακας είναι ένας ολόκληρος κόσμος έλεγε ο BONNARD
το έργο φέρει όλη την ιστορία, όταν φυσικά είναι έργο και όχι μέσο επιτυχίας !
Η ζωγραφική δεν εξελίσσεται διαφοροποιείται απλώς εξ ου και το ότι έργα που έγιναν χιλιάδες χρόνια πριν εξακολουθούν να μας απασχολούν, σε αντίθεση με τις θεωρίες της επιστήμης - όταν αυτή αυτονομείται - που κάποια στιγμή ξεπερνιούνται.
Οι σύγχρονοι καλλιτέχνες συχνά επιδίδονται σε μια φρενήρη αλόγιστη χρήση υλικών και μέσων με σκοπό να τεκμηριώσουν την ατομικότητα την ιδιαιτερότητα και τον μοντερνισμό τους. Πράγματα επουσιώδη και χωρίς βάθος αδιαφορώντας για το ουσιώδες μέρος του έργου τη σύνθεση !
Η παράδοση μια τεράστια διάσταση, ένας οργανισμός που δίδει παιδεία αλλά την ίδια στιγμή και η αμφισβήτηση της που έγινε επιτρεπτή από την λογική ένα πράγμα που επινόησαν οι Έλληνες σ'αυτή τη ζωγραφική μ'ενδιαφέρει το δραματικό στοιχείο η παρουσία του με όποιο πλαστικό τρόπο καταφέρνω να επινοώ θυμούμενος πάντα τον COURBET που έλεγε : H ζωγραφική πρέπει να συγκινεί με τη ζωγραφική
Άκανθος: μια σύντομη αυτοβιογραφία (αντί βιογραφικού σημειώματος)
Ο Άκανθος κατάγεται από τη Δωδώνη.
Είναι χαμαιεύνης και ανιπτόπους για να μπορεί να δει.
Σπουδάζει το ανθρώπινο δράμα με όποιον τρόπο βρει.
Ακολούθησε τα βήματα του λευκού ταύρου που έκλεψε την Ευρώπη.
Συχνά “έχασε” το χρόνο του σε σαχλαμάρες,
"έβαψε τοίχους με μικρά πινέλα", άκουσε και είπε διάφορες
ανοησίες, πήρε μια κατά κύριο λόγο άχρηστη παιδεία
από τους οργανωμένους χώρους,
σχολεία, σχολές, κλπ, την οποία, άλλοτε
διαισθητικά, άλλοτε
έλλογα, προσπάθησε να αποφύγει αναλαμβάνοντας ο ίδιος
κατά κάποιον τρόπο τη διεύθυνση της σπουδής του.
Μεγάλες αξίες σ’ αυτήν τη διαδρομή:
ο κατάλογος της εγκατάστασης |
Σημείωμα στον κατάλογο της Εγκατάστασης
“LE TABLEAU EST UN MONDE CLOS” Ο πίνακας είναι ένας ολόκληρος κόσμος έλεγε ο BONNARD
το έργο φέρει όλη την ιστορία, όταν φυσικά είναι έργο και όχι μέσο επιτυχίας !
Η ζωγραφική δεν εξελίσσεται διαφοροποιείται απλώς εξ ου και το ότι έργα που έγιναν χιλιάδες χρόνια πριν εξακολουθούν να μας απασχολούν, σε αντίθεση με τις θεωρίες της επιστήμης - όταν αυτή αυτονομείται - που κάποια στιγμή ξεπερνιούνται.
Οι σύγχρονοι καλλιτέχνες συχνά επιδίδονται σε μια φρενήρη αλόγιστη χρήση υλικών και μέσων με σκοπό να τεκμηριώσουν την ατομικότητα την ιδιαιτερότητα και τον μοντερνισμό τους. Πράγματα επουσιώδη και χωρίς βάθος αδιαφορώντας για το ουσιώδες μέρος του έργου τη σύνθεση !
Το έργο οφείλει να ζει πάντα στο σήμερα και στο παντού. Αν δεν το καταφέρνει αυτό σημαίνει ότι στερείται της βασικής του αξίας. Ακόμα το ιδίωμα που κλείνεται στον εαυτό του κινδυνεύει να γίνει ακατανόητο ή στη χειρότερη περίπτωση Μανιερισμός.
Η παράδοση μια τεράστια διάσταση, ένας οργανισμός που δίδει παιδεία αλλά την ίδια στιγμή και η αμφισβήτηση της που έγινε επιτρεπτή από την λογική ένα πράγμα που επινόησαν οι Έλληνες σ'αυτή τη ζωγραφική μ'ενδιαφέρει το δραματικό στοιχείο η παρουσία του με όποιο πλαστικό τρόπο καταφέρνω να επινοώ θυμούμενος πάντα τον COURBET που έλεγε : H ζωγραφική πρέπει να συγκινεί με τη ζωγραφική
Έτσι μου φαίνεται τώρα - αλλά πάντα μπορεί να αλλάξουμε και γνώμη
ΑΚΑΝΘΟΣ
ΧΕΙΜΩΝΑΣ 2015 στο κέντρο της Αθήνας
Σημείωμα της Δώρας Βλάσση για την Εγκατάσταση στο Θέσις 7 ...........................................................................................................................
ΑΚΑΝΘΟΣ
ΧΕΙΜΩΝΑΣ 2015 στο κέντρο της Αθήνας
Απο της 13 Δεκεμβρίου -13 Γενάρη στο Θέσις 7 , η έκθεση του Άκανθου.Καλεί στην κατανόηση της σύνθεσης , στην ιδιαιτερότητα της πρόσληψης του καθενός , στην έρευνα.Εντελώς ξένο με φετιχισμούς και αχρείαστους βερμπαλισμούς έργο , που συνοδεύεται από ένα σημείωμα -και διαβάστε το σοβαρά- το οποίο θίγει σοβαρές παθογένειες νεωτερικών προσλήψεων , που εστιάζουν στα επουσιώδη και μόνο , υπακούοντας στην κακή εκδοχή της ταχύτητας της λήψεως των πληροφοριών , όπως προτιμά το τρέχον μάρκετινγκ.Πάντα για τα έργα αυτά , με την καθοριστικότητα του Χάους -όπως το εννόησε ο Ησίοδος- στις γραμμές , θα βρίσκω πολύ κατάλληλο τον λόγο του Καρούζου :
"Εικόνα"
Πώς δοκιμάζουν τα όργανα οι μουσικοί πριν από έναρξη συναυλίας
έτσι κι εγώ τώρα χειριζόμενος λέξεις
ευαισθητισμός ευαισθησία αισθητισμός
ευαισθησία και αισθητής το ευαίσθητον
ευαισθησιακός ευαισθησιάζομαι ευαισθησιασμός
ευ και αισθητικός και αισθησιακός
αισθαντικός ίσως
αισθ-ίσως αισθαν-ίσως
αισθ-αδελφέ μου και Eσθήρ απ' τη Bίβλο
αρχίζει με χειροκροτήματα το ποίημα.
"Εικόνα"
Πώς δοκιμάζουν τα όργανα οι μουσικοί πριν από έναρξη συναυλίας
έτσι κι εγώ τώρα χειριζόμενος λέξεις
ευαισθητισμός ευαισθησία αισθητισμός
ευαισθησία και αισθητής το ευαίσθητον
ευαισθησιακός ευαισθησιάζομαι ευαισθησιασμός
ευ και αισθητικός και αισθησιακός
αισθαντικός ίσως
αισθ-ίσως αισθαν-ίσως
αισθ-αδελφέ μου και Eσθήρ απ' τη Bίβλο
αρχίζει με χειροκροτήματα το ποίημα.
Akanthos. Selfie (Drawing in Microsoft fresh paint) Ζωγραφική με τη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών |
Άκανθος: μια σύντομη αυτοβιογραφία (αντί βιογραφικού σημειώματος)
Ο Άκανθος κατάγεται από τη Δωδώνη.
Είναι χαμαιεύνης και ανιπτόπους για να μπορεί να δει.
Σπουδάζει το ανθρώπινο δράμα με όποιον τρόπο βρει.
Ακολούθησε τα βήματα του λευκού ταύρου που έκλεψε την Ευρώπη.
Συχνά “έχασε” το χρόνο του σε σαχλαμάρες,
"έβαψε τοίχους με μικρά πινέλα", άκουσε και είπε διάφορες
ανοησίες, πήρε μια κατά κύριο λόγο άχρηστη παιδεία
από τους οργανωμένους χώρους,
σχολεία, σχολές, κλπ, την οποία, άλλοτε
διαισθητικά, άλλοτε
έλλογα, προσπάθησε να αποφύγει αναλαμβάνοντας ο ίδιος
κατά κάποιον τρόπο τη διεύθυνση της σπουδής του.
Μεγάλες αξίες σ’ αυτήν τη διαδρομή:
η παρατήρηση της Ευρωπαϊκής ζωγραφικής,
η Ελληνική πλαστική,
η ποίηση που αργότερα την είπαν φιλοσοφία,
η μεγάλη παράδοση της Μεσογείου,
οι τέχνες της Ανατολής, της Αφρικής.
Οι φίλοι που ανοίξαμε διάλογο.
Οι Επιστήμες της Τέχνης του Ανθρώπου...
Η Τέχνη που δεν ξέρουμε τι είναι για.... να δούμε
Επισκεφτείτε το blog του ΑΚΑΝΘΟΥ http://www.akanthosnet.com/
η Ελληνική πλαστική,
η ποίηση που αργότερα την είπαν φιλοσοφία,
η μεγάλη παράδοση της Μεσογείου,
οι τέχνες της Ανατολής, της Αφρικής.
Οι φίλοι που ανοίξαμε διάλογο.
Οι Επιστήμες της Τέχνης του Ανθρώπου...
Η Τέχνη που δεν ξέρουμε τι είναι για.... να δούμε
Επισκεφτείτε το blog του ΑΚΑΝΘΟΥ http://www.akanthosnet.com/
Διαβάστε για την προηγούμενη εγκατάστασή του :
Akanthos, ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΗ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ 1980 - 2013
Eπιμέλεια άρθρου Πετρούλα (Betty) Σίνη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου