Τρίτη, 1 Δεκεμβρίου 2015

Ομιλίες του καθηγητή Αγιογράφου Γεώργιου Κόρδη στη Θεσσαλονίκη


Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου  2015 6-8 μμ στη θεολογική σχολή του ΑΠΘ ο Αγιογράφος Γιώργος Κόρδης είναι προσκεκλημένος του καθηγητή Λάμπρου Σιάσου, όπου θα μιλήσει με θέμα : "Ο παραμυθητικός ρεαλισμός της Βυζαντινής ζωγραφικής".

Την Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου 2015 στις 18:00' μ.μ.στο Βιβλιοπωλείο του Αρμού στη Θεσσαλονίκη (επί της οδού  Πρασακάκη 5, τηλ. 2310220992),  θα συζητήσει με όσους παρευρεθούν για "το παρόν και μέλλον της Ορθόδοξης εικονογραφικής τέχνης". Με είσοδο ελεύθερη.
 https://www.facebook.com/events/915193605224522/
(Σημείωση : από τις εκδόσεις Αρμός έχουν εκδοθεί βιβλία του καθηγητή Αγιογράφου Γεώργιου Κόρδη όπως θα δείτε κάτωθι στο βιογραφικό του )

Ενώ το Σάββατο, 5 Δεκεμβρίου 2015, το πρωί στο μοναστήρι του Αγίου Ιωάννου του θεολόγου στη Σουρωτή μετά την ακολουθία κατά τις 8.30 πμ θα μιλήσει  για το πώς οπτικοποιείται η εκκλησιαστική εμπειρία στην ναοδομία και την ζωγραφική.

Κόρδης Γεώργιος Δ.
Ο Γιώργος Κόρδης γεννήθηκε στη Μακρυρράχη Φθιώτιδας το 1956. Σπούδασε θεολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών (1975-1979), ενώ παράλληλα έκανε ελεύθερες σπουδές ζωγραφικής και βυζαντινής εικονογραφίας. Μελέτησε συστηματικά την ιστορία και αισθητική της βυζαντινής ζωγραφικής και από το 2003 είναι λέκτορας της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών (εικονογραφία: θεωρία και πράξη). Συνέχισε τις σπουδές του στις Καλές Τέχνες στη Βοστόνη των ΗΠΑ (School of the Museum of Fine Arts of Boston, 1987-1989). Μετά την επιστροφή του στην Ελλάδα, μαθήτευσε κοντά στο μεγάλο Έλληνα χαράκτη Φώτη Μαστιχιάδη, που τον μύησε στον κόσμο της χαρακτικής τέχνης και κυρίως της χαλκογραφίας. Από το 1993 ως το 1997 προσέγγισε εικονογραφικά τα λογοτεχνικά κείμενα του Αλ. Παπαδιαμάντη και άλλων Ελλήνων λογοτεχνών (Κόντογλου, Καρκαβίτσα, Μωραϊτίδη), καθώς και λαϊκά παραμύθια της Κύπρου. Παράλληλα ασχολήθηκε με την έκδοση συλλεκτικών βιβλίων. Από το 1990 ασχολείται συστηματικά με τη διδασκαλία της βυζαντινής ζωγραφικής οργανώνοντας σειρές μαθημάτων και καλοκαιρινά σεμινάρια.

Τίτλοι στη βάση Βιβλιονέτ http://www.biblionet.gr
(2012) Μυστράς, Ακρίτας
(2010) Αυγοτέμπερα με υποζωγράφιση, Αρμός



Αυγοτέμπερα με υποζωγράφιση - Το χρώμα ως φως στη βυζαντινή ζωγραφική θεωρία και πρακτική
Συγγραφέας: Κόρδης, Γεώργιος Δ.
Εκδόσεις Αρμός ISBN13: 978-960-527-563-1 Σελίδες: 352
Ημ/νία Έκδοσης: Μάρτιος/2010. Εξώφυλλο: Μαλακό. Μέγεθος: 17Χ21. Τόμοι: 1

Η δομημένη με υποζωγράφιση μορφή, επειδή ακριβώς χαρακτηρίζεται από την ενότητα κι επειδή όλα τα στοιχεία της λειτουργούν αισθητικά στον ίδιο βαθμό, θα μπορούσαμε να πούμε ότι χαρακτηρίζεται από θαυμάσια και ισορροπημένη παρουσία ρυθμού, ο οποίος νοείται ως κατάσταση δυναμικής ισορροπίας, εις τρόπον ώστε ο χώρος και ο χρόνος να αλληλοπεριχωρούνται και να συναπαρτίζουν μία νέα πραγματικότητα, το παρόν...

Κι αυτό γιατί η μορφή αυτή δεν χαρακτηρίζεται από εσωτερικές συγκρούσεις και αντιπαραθέσεις που καταργούν την αγαπητική αλληλοπεριχώρηση και την κοινωνία των ετεροτήτων. Η υποζωγραφισμένη μορφή παρέχει δυνατότητες εξόδου από τον πόλεμο των αντιθέσεων και εισόδου στον κόσμο του θείου κάλλους, στον κόσμο της ησυχίας και της πραγματικής ειρήνης, στην ζωή που υπάρχει πέρα από την ανάγκη και τις συνέπειές της, στο καθαρό και τέλειο Φως της Αθωότητας.
(2009) Με χώμα και φως, Εν πλω [κείμενα, ζωγραφική]
(2007) Ο χαρακτήρας και ο λόγος των αφαιρετικών τάσεων της βυζαντινής ζωγραφικής, Αρμός
 Ο χαρακτήρας και ο λόγος των αφαιρετικών τάσεων της βυζαντινής ζωγραφικής 
Συγγραφέας: Κόρδης, Γεώργιος Δ.
Εκδότης: Εκδόσεις Αρμός
ISBN: 960-527-415-9 ISBN13: 978-960-527-415-3
Σελίδες: 100 Ημ/νία Έκδοσης: Δεκέμβριος/2007
Εξώφυλλο: Σκληρό εξώφυλλο Μέγεθος: 25χ17



















Περιγραφή: [...] Αν ως αφηρημένη τέχνη ορίσουμε την τέχνη που δεν απεικονίζει αναγνωρίσιμες σκηνές και αντικείμενα, αλλά δημιουργεί φόρμες και χρώματα που υπάρχουν εξαιτίας της δικής τους εκφραστικής δύναμης, τότε θα πρέπει να αναγνωρίσουμε αφαιρετικές τάσεις σε πολλά είδη τέχνης και σε κάθε τεχνοτροπία. Η αφαίρεση όμως ως συνειδητή προσπάθεια απομάκρυνσης από τη φυσική μορφή, που αποτελεί και το σημείο εκκίνησης, καθώς και η απόπειρα δημιουργίας αυτόνομης και ανεξάρτητης αισθητικής ενότητας είναι τάση που εμφανίστηκε στην ευρωπαϊκή ζωγραφική τις πρώτες δεκαετίες του 20ού αι. και συνεχίστηκε με διάφορες μορφές σε όλη τη διάρκειά του, χαρακτηρίζοντας όλη την τέχνη του αιώνα των μεγάλων εικαστικών επαναστάσεων. Τρεις κυρίως τάσεις είναι δυνατόν να ενταχθούν στην εικαστική αυτή φιλοσοφία. Η πρώτη δημιουργεί εκκινώντας από μία φυσική μορφή του εξωτερικού κόσμου και μειώνει την ομοιότητα με τα εξωτερικά «φυσικά» χαρακτηριστικά του εξεικονιζομένου με την απλοποίηση ή την αλλοίωση της φόρμας. Η δεύτερη τάση δημιουργεί έργα τέχνης από βασικές μη παραστατικές φόρμες -συχνά γεωμετρικές μορφές και η τρίτη δημιουργεί, με βάση την αυθόρμητη και ελεύθερη έκφραση των καλλιτεχνών, συμπλοκές-συνθέσεις σχημάτων και χρωμάτων πού δεν αντιστοιχούν στον κόσμο των φυσικών μορφών αλλά ούτε και στον κόσμο των βασικών γεωμετρικών σχημάτων. [...] (από την εισαγωγή του βιβλίου)
http://www.armosbooks.gr/product_info.php/products_id/126698

(2006) Η "ερμηνεία της ζωγραφικής τέχνης" Διονυσίου του εκ Φουρνά, Αρμός

Η "ερμηνεία της ζωγραφικής τέχνης" Διονυσίου του εκ Φουρνά
Αισθητικά και εικαστικά σχόλια
Γεώργιος Δ. Κόρδης
Αρμός, 2006
189 σελ.
ISBN 960-527-349-7, ISBN-13 978-960-527-349-1, [Κυκλοφορεί]
Τέχνη, Βυζαντινή [DDC: 709.021 4] 
Αγιογραφία [DDC: 755] 
Τέχνη - Ερμηνεία και κριτική [DDC: 700] 
Στις μέρες μας παρατηρείται ένα διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον για τη βυζαντινή ζωγραφική. Αυτό εκφράζεται εμπράκτως με διεθνείς εκθέσεις, συνέδρια και τη συγγραφή αξιόλογων μελετών. Η πραγματικότητα αυτή επιβάλλει, κατά τη γνώμη μας, την σε βάθος σπουδή των σχετικών πηγών και των φιλολογικών μαρτυριών πού διασώζονται από τη βυζαντινή και μεταβυζαντινή περίοδο. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και το παρόν βιβλίο στο όποιο καταβάλλεται προσπάθεια να μελετηθούν αναλυτικά και διεξοδικά πλευρές και όψεις της ερμηνείας της ζωγραφικής τέχνης, βιβλίου γραμμένου στις πρώτες δεκαετίες του 18ου αι. από τον αγιορείτη Διονύσιο τον εκ Φουρνά της Ευρυτανίας. Το βιβλίο αυτό, σημαντικότατη και πολύτιμη πηγή πληροφοριών για την ιστορία, την τεχνολογία, την αισθητική και την εικονογραφία της βυζαντινής εικονογραφικής τέχνης, εξετάζεται με το ιδιαίτερα ειδικό πρίσμα του σύγχρονου αγιογράφου, ο όποιος αναζήτα μια πιο δημιουργική σχέση με την παράδοση της εικονογραφικής τέχνης. (από τον πρόλογο του βιβλίου)

(2006) Παράδοση και δημιουργία στο εικαστικό έργο του Φώτη Κόντογλου, Αρμός


Παράδοση και δημιουργία στο εικαστικό έργο του Φώτη Κόντογλου
Γιώργος Κόρδης
Αρμός, 2006
202 σελ.
ISBN 960-527-343-8, ISBN-13 978-960-527-343-9
Ζωγράφοι, Έλληνες - Ερμηνεία και κριτική [DDC: 750.092 495]

[...] Με τους στόχους αυτούς παρουσιάζουμε στο παρόν βιβλίο τέσσερα κείμενα στα οποία επιχειρείται αναλυτική προσέγγιση της εικονογραφικής και εικαστικής δουλειάς του νεοέλληνα δημιουργού. Τα τρία από τα κείμενα αυτά είναι επεξεργασμένες μορφές εισηγήσεων σε πρόσφατα συνέδρια και ημερίδες για τον Φώτη Κόντογλου, ενώ το ένα από αυτά γράφτηκε ως εισαγωγικό σημείωμα σε μελλοντική έκδοση φορητών εικόνων του που βρίσκονται στην Ι. Μονή Αγίων Ανάργυρων Πάρνωνος.
Στα κείμενα αυτά αναλύεται το εικονογραφικό έργο του Κόντογλου από ζωγραφική και όχι από εικονογραφική οπτική γωνία. "Ετσι δεν μας απασχολούν τόσο οι λύσεις που εφαρμόζει ως προς τους εικονογραφικούς τύπους, ούτε η καταγωγή τους. Μας ενδιαφέρει κυρίως το πώς της εικαστικής αντιμετώπισης της φόρμας· πώς δηλαδή επιτυγχάνεται η δια των χρωμάτων, σχημάτων και συνθετικών λύσεων απόδοση των εικαστικών μορφών των εικονιζόμενων αγίων προσώπων και γεγονότων. Επιχειρούμε, επομένως, να σπουδάσουμε τον Κόντογλου ως ζωγράφο, ως εικαστικό δημιουργό. [...] (από τον πρόλογο του βιβλίου)

(2005) Λένε για μένα οι ναυτικοί..., Αρμός [κείμενα, ζωγραφική]
Λένε για μένα οι ναυτικοί...
Εικαστική αναφορά στην ποίηση του Νίκου Καββαδία
Γιώργος Κόρδης
ζωγραφική: Γιώργος Κόρδης
Αρμός, 2005. 64 σελ.
ISBN 960-527-328-4, ISBN-13 978-960-527-328-6, [Κυκλοφορεί]Ζωγραφική - Συλλογές τέχνης [DDC: 750.022] 
Καββαδίας, Νίκος, 1910-1975 [DDC: 928] 
Τι άλλο θα μπορούσε να 'ναι ένα κείμενο για τον Νίκο Καββαδία παρά ένα μνημόσυνο στο λιγοστό φως που σιγοκαίει ακούραστα στα σωθικά της παρακμής; Τι άλλο θα μπορούσε να γράψει για το νοσταλγό ετούτο της ατίθασης ουτοπίας που, όπως κάθε ναυτικός, του πραγματικού το ανέφικτο ζήτησε και χώρους και τρόπους, απροσπέλαστους σε ανθρώπους καθαρούς, τόλμησε να περπατήσει, που δε δείλιασε να αγγίξει και να ψαύσει της αμαρτίας το σώμα και να βγει νικητής και νικημένος μαζί;
Λένε για μένα οι ναυτικοί...
Αφηγητής και διαβάτης μαζί. Η γοητεία και το κουράγιο να 'ναι κανείς μέσα σ' ό,τι αφηγείται, να 'ναι κοντά -έστω κοντά- και ν' αφουγκράζεται τες ψυχές που πονούν και παραδίδονται στου μπορετού την πενία. [...]

(2004) Δώδεκα ζωγραφιές και το παραμιλητό τους, Ιανός [κείμενα, ζωγραφική]
(2003) Πρόοδος και παράδοση στην ορθόδοξη εικονογραφική τέχνη, Πορθμός
(2003) Τετραχρωμία, Αρμός
Τετραχρωμία
Η εικονογράφηση της τράπεζας της Ι. Μ. Μητρός Ηγαπημένου
Γιώργος Κόρδης
Αρμός, 2003, 53 σελ.
ISBN 960-527-256-3, ISBN-13 978-960-527-256-2, [Κυκλοφορεί]
Ζωγραφική [DDC: 750] 
Τοιχογραφίες [DDC: 751.73] 
[...] Η δημοσίευση και παρουσίαση της δουλειάς αυτής έχει ως στόχο να προκαλέσει το ενδιαφέρον των σύγχρονων εικονογράφων για την λιτή αυτή τετράχρωμη παλέττα η οποία, για την ζωγραφική του τοίχου, έχει μεγάλες χρωματικές δυνατότητες και σημαντικά πλεονεκτήματα.

(2001) Η παραμυθία της καθ' ημάς ζωγραφικής, Αρμός [κείμενα, ζωγραφική]
Η παραμυθία της καθ' ημάς ζωγραφικής
Γιώργος Κόρδης
ζωγραφική: Γιώργος Κόρδης
Αρμός, 2001, 93 σελ.
ISBN 960-527-181-8, ISBN-13 978-960-527-181-7, [Κυκλοφορεί]
Ζωγραφική, Ελληνική [DDC: 750.495] 

Αν θα θέλαμε τώρα να αξιολογήσουμε την εικαστική πραγματικότητα των Βυζαντινών ευρύτερα, θα λέγαμε ότι αυτή είναι ένα ολοκληρωμένο σύστημα, μία γλώσσα, η ανάπτυξη της οποίας έγινε όχι στην βάση της υποκειμενικής έκφρασης κάποιων καλλιτεχνών, αλλά στην βάση της αίσθησης του ανθρώπου. Στην σταθερή αυτή και αναλλοίωτη βάση οι Βυζαντινοί ανακάλυψαν νόμους που έχουν διαχρονική αξία και μπορούν να έχουν λειτουργικότητα πάντοτε, εφόσον φυσικά αποδεχόμαστε το ευρύτερο πλαίσιο της σκέψης τους, που αφορά στην κοινωνία εικόνας και θεατή. Με τα δεδομένα λοιπόν αυτά δεν είναι, θεωρούμε, λάθος να πούμε ότι η καθ' ημάς ζωγραφική μπορεί να είναι πάντα νέα και σύγχρονη, αφού στηρίζεται σε σταθερούς νόμους και κυρίως προάγει την αλήθεια της κοινωνίας κι όχι την ψευδαίσθηση της επικοινωνίας. Είναι τέχνη που χειραγωγεί τον άνθρωπο προς τον ρεαλισμό και τον κατευθύνει προς την αναζήτηση της μέθεξης στα πράγματα κι όχι προς την απόκτηση της κενής γνώσης της ιδέας.

(2001) Οι προσωπογραφίες του Φαγιούμ και η βυζαντινή εικόνα, Αρμός

Οι προσωπογραφίες του Φαγιούμ και η βυζαντινή εικόνα
Γιώργος Κόρδης
Αρμός, 2001
107 σελ.
ISBN 960-527-212-1, ISBN-13 978-960-527-212-8, [Κυκλοφορεί]
(2000) Εν ρυθμώ, Αρμός

Εν ρυθμώ
Το ήθος της γραμμής στη βυζαντινή ζωγραφική
Γιώργος Κόρδης
Αρμός, 2000, 140 σελ.
ISBN 960-527-161-3, ISBN-13 978-960-527-161-9, [Κυκλοφορεί]
Τέχνη, Βυζαντινή - Λόγοι, δοκίμια, διαλέξεις [DDC: 709.021 4] 
(1998) Εικόνα, εικόνισμα, εικονουργία, Αρμός
Εικόνα, εικόνισμα, εικονουργία
Γιώργος Κόρδης
Αρμός, 1998, 87 σελ.
ISBN 960-527-108-7, ISBN-13 978-960-527-108-4, [Κυκλοφορεί]
Ορθόδοξη Ανατολική Εκκλησία - Λειτουργία και τυπικό [DDC: 264.3] 

Συμμετοχή σε συλλογικά έργα
(2011) Η μπαλλάντα του αβέβαιου εραστή, Εκδοτικός Οίκος Α. Α. Λιβάνη [κείμενα, ζωγραφική]
(2009) Οικογένεια σε κρίση, Ακρίτας
(2002) Τέχνη και μυστικισμός, Αρχέτυπο

Λοιποί τίτλοι
(2015) George Kordis, Rebetiko, Αρμός [ζωγραφική]
Αρμός, 2015, 68 σελ. ISBN 978-960-527-909-7, []
Χαρακτική, Ελληνική [DDC: 760.495]
Τέχνη - Κατάλογοι [DDC: 700.074]
Η έκδοση αποτελει κατάλογο της ομότιτλης έκθεσης στην "Melkart Gallery" (Παρίσι) το διάστημα 17 Νοεμβρίου - 1 Δεκεμβρίου 2015
[...] Ψηφιακά χαρακτικά ονομάζει ο Γιώργος Κόρδης τα δεκαπέντε έργα που συνθέτουν την παρούσα έκθεσή του, τα οποία είναι εμπνευσμένα από τα ελληνικά λαϊκά τραγούδια και από τον κόσμο και τα αισθήματα που εκφράζονται με αυτά. [...]

Νάσος Βαγενάς


(2012) Η Μεγάλη Εβδομάδα, Αρμός [εικονογράφηση]

Η Μεγάλη Εβδομάδα
Οι ακολουθίες της Μεγάλης Εβδομάδας στο πρωτότυπο κείμενο και σε νεοελληνική απόδοση
μετάφραση: Γιάννης Σούκης
εικονογράφηση: Γιώργος Κόρδης
Αρμός, 2012, 530 σελ.
ISBN 978-960-527-691-1, [Κυκλοφορεί]
Ακολουθίες [DDC: 264] 
Μεγάλη Εβδομάδα [DDC: 263] 

(2009) Φριλίγκος, Ιωάννης Β., Γυναίκες του μύθου, Γαβριηλίδης [εικονογράφηση]

(2009) Λουδοβίκος των Ανωγείων, Η εξομολόγηση μιας τελείας, Εκδοτικός Οίκος Α. Α. Λιβάνη [εικονογράφηση]

(2008) Καρυωτάκης, Κώστας Γ., 1896-1928, Νηπενθή, Αρμός [εικονογράφηση]
Νηπενθή
Κώστας Γ. Καρυωτάκης
εικονογράφηση: Γιώργος Κόρδης
Αρμός, 2008, 90 σελ.
ISBN 978-960-527-490-0,
Νεοελληνική ποίηση [DDC: 889.1] 
Ο κόσμος του Κώστα Καρυωτάκη είναι ένας κόσμος ποιητικός που καταγράφει την αγωνία και τη δίψα για ζωή, για αυθεντική ζωή χωρίς συμβιβασμούς και ανώφελα προσκυνήματα. Και είναι αληθινή πρόκληση για το εικαστικό που καλείται να συναντήσει την ποιητική αυτή ζωή και να συνομιλήσει μαζί της, να βρει τρόπους να τρυπώσει μέσα της· να δει, να διακρίνει, να καταγράψει και να παρουσιάσει, να μαρτυρήσει ύστερα στα μάτια των θεατών αγαθών για όσα είδε και όσα είδε και όσα γεύτηκε εκεί, στον άβατο χώρο όπου μόνον οι ερωτευμένοι και λοξίες κατοικούν.
Μια έκδοση αφιέρωμα στα 80 χρόνια από τον θάνατο του μεγάλου ποιητή, με εικονογράφηση του Γιώργου Κόρδη.
Κριτικές - Παρουσιάσεις
Κυριακή Αδαλόγλου, Απόπειρες αισιοδοξίας και η σάτιρα του θανάτου στην ποίηση του Καρυωτάκη, Περιοδικό "Το Δέντρο", τχ. 175, Καλοκαίρι 2010Γιώργος ΒαϊλάκηςΠοιήματα που ειρωνεύονται τον πόνο και τη λύπη, "Ημερησία", 8.7.2009Γιώργος ΒαρθαλίτηςΤα "νηπενθή" του Κώστα Καρυωτάκη, "Η Αυγή", 18.1.2009


(2008) Valéry, Paul, 1871-1945, Το θαλασσινό κοιμητήριο, Αρμός [εικονογράφηση]
Το θαλασσινό κοιμητήριο
Πωλ Βαλερύ
μετάφραση: Κώστας Λάνταβος
εικονογράφηση: Γιώργος Κόρδης
Αρμός, 2008, 29 σελ.
ISBN 978-960-527-457-3,
Γαλλική ποίηση [DDC: 841] 



Το "Θαλασσινό κοιμητήριο" είναι μία από τις σημαντικότερες εκφράσεις της "καθαρής ποίησης", ποίημα με θέμα τη φθορά και τον θάνατο, που όμως το διαπερνά μια αίσθηση της ύπαρξης τόσο δυνατή, ώστε να καταλήγει σε μια δοξαστική ελεγεία της ζωής.

Κριτικές - Παρουσιάσεις
Βασίλης ΖηλάκοςΣτον μυστικό κήπο του Θαλασσινού κοιμητηρίου με έλξη, "Ελευθεροτυπία"/ "Βιβλιοθήκη", τχ. 570, 18.9.2009Γιώργος Παπασωτηρίου, Η μετάφραση της ποίησης και η κρίση, "Βραδυνή", 1.11.2008






(2007) Η Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα, Αρμός [εικονογράφηση]
Η Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα
εικονογράφηση: Γιώργος Κόρδης
μετάφραση: Γιάννης Σούκης
Αρμός, 2007, 449 σελ.
ISBN 978-960-527-381-1,
Μεγάλη Εβδομάδα [DDC: 263] 

[...] Είναι γνωστό ότι η αρχαία ελληνική όχι μόνο σώζεται ολοζώντανη μέσα στην Εκκλησία, αλλά ντύθηκε ρούχο αφθαρσίας και διασχίζει τους αιώνες παρά το λυσσαλέο πόλεμο που γίνεται όχι μόνο από έξω αλλά και μέσα από τα ίδια τα σπλάχνα της.
Όμως η πίστη είναι προσωπική εμπειρία, η Εκκλησία αποτελείται -ως προς την ανθρώπινη πλευρά της- από θνητούς, τα μέλη της, όσο είναι φορείς χάριτος, άλλο τόσο είναι και φορείς λήθης, αποτυχιών, ψυχικής αδράνειας, ματαιοδοξίας, έπαρσης, πτώσης, στρέβλωσης. Μέσα στις αδυναμίες τους οι άνθρωποι -πιστοί και άπιστοι- παρουσιάζονται αποξενωμένοι από αυτόν τον φωτεινό λόγο των ψαλμών και των ύμνων, από αυτή την πνευματική ανάσα που χαρισματικοί μελωδοί ζύμωσαν σε λόγο συνθέτοντας την κορυφαία έκφραση Ζωής μέσα από μουσική, ποίηση, πράξη. Και εδώ παρουσιάζεται η ανάγκη της απόδοσης σε κοντινότερη στον σημερινό Έλληνα γλώσσα, γλώσσα που να μεταδίδει έστω το μήνυμα στερημένο από το ιερό του κάλυμμα, το ενδοεκκλησιαστικό, από το σκίρτημα το σφραγισμένο από Άλλη Πνοή.
[...] (από τον πρόλογο του βιβλίου)
Κριτικές - Παρουσιάσεις
Στέλιος ΚούκοςΕικαστικές αποτυπώσεις των Αγίων Παθών, "Μακεδονία", 20.4.2008


(2007) Ημερολόγιο 2008, Όλοι οι μήνες είν' καλοί, όλοι να 'χουν την ευχή, Αρμός [εικονογράφηση]
Ημερολόγιο 2008, Όλοι οι μήνες είν' καλοί, όλοι να 'χουν την ευχή
Λαϊκά παραμύθια για τους δώδεκα μήνες
επιμέλεια: Εύη ΓεροκώσταΧριστίνα Φραγκεσκάκη
εικονογράφηση: Γιώργος Κόρδης
Αρμός, 2007, 206 σελ.
ISBN 978-960-527-420-7, [Εξαντλημένο]
Ημερολόγια [DDC: 529.3] 

[...] Τα παραμύθια μας θέλγουν γιατί μας ταξιδεύουν αλλού. Σ' έναν άλλο τόπο, μακρινό, σ' έναν άλλο χρόνο, στο "μια φορά κι έναν καιρό". Ο τόπος είναι απροσδιόριστος, ονειρικός, κι ο καθένας μας μπορεί να μεταφερθεί εκεί, έτσι ή αλλιώς. Ο χρόνος είναι άχρονος και είναι όλος δικός μας. Ο χρόνος στα παραμύθια δεν περνά. Οι ήρωες, όσο κι αν κρατήσει το ταξίδι τους, όσο κι αν ταλαιπωρηθούν, επιστρέφουν αγέραστοι, όμορφοι, ακμαίοι, κι έτοιμοι πάντα για μια νέα αρχή.

Αυτός ο απέραντος, ακίνητος και πάντα νέος χρόνος του κόσμου των παραμυθιών, ας υπονομεύσει δημιουργικά το μικρό, ασταθή, στενάχωρο χρόνο του δικού μας κόσμου. Τα δώδεκα παραμύθια που ακολουθούν, ειπωμένα με τη θαλερή, την εύφορη, την έμψυχη γλώσσα της ελληνικής λαϊκής παράδοσης, είναι η πρόταση μας για το 2008.
Το λοιπόν, φτου κι αρχίζουμε!
Ε. Γ. - Χ. Φ.

(2007) Σεφέρης, Γιώργος, 1900-1971, Κίχλη, Αρμός [ζωγραφική]

(2007) Τα κατά Ματθαίον Πάθη, Αρμός [εικονογράφηση]
Τα κατά Ματθαίον Πάθη
εικονογράφηση: George Kordis
Αρμός, 2007, 32 σελ.
ISBN 978-960-527-416-0, 
Εικόνες [DDC: 246] 
Τέχνη, Βυζαντινή [DDC: 709.021 4] 


Το μικρό αυτό portfolio επιχειρεί να καταγράψει τα Πάθη του Θεανθρώπου σε μικρογραφική κλίμακα εικόνων, δημιουργώντας έτσι μία Βίβλο εικαστική, ένα βιβλίο τρόπον τινά που ζητά την προσεκτική και κοντινή ανάγνωση, μια συγκεντρωμένη κατάδυση στον μυστικό κόσμο των Παθών. Με αυτόν τον τρόπο, πιστέψαμε ότι θα μπορούσε να λειτουργήσει καλύτερα αυτό που ζητούσαμε. Μια εικαστική πρόταση η οποία, ανεξάρτητα από την παρουσίαση των εικονιζομένων γεγονότων της Θείας Οικονομίας θα είχε και ζωγραφικές ζητήσεις και δεν θα εξαντλείτο στην δημιουργία μιας απλής προσκυνηματικής εικόνας, η οποία δυστυχώς στις μέρες μας δεν επιδιώκει καθόλου το μερίδιό της στον χρήσιμο και αναγκαίο εικαστικό θησαυρό.




(2007) Τα φευγαλέα οράματα της χαράς, Ιανός [ζωγραφική]

(2006) Παπαδιαμάντης, Αλέξανδρος, 1851-1911, Ο ξεπεσμένος δερβίσης, Αρμός [εικονογράφηση]



Ο ξεπεσμένος δερβίσης
Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης
εικονογράφηση: Γιώργος Κόρδης
Αρμός, 2006, 24 σελ.
ISBN 960-527-366-7, ISBN-13 978-960-527-366-8, [Κυκλοφορεί]
Νεοελληνική πεζογραφία - Διήγημα [DDC: 889.3]

Κριτικές - Παρουσιάσεις
Νίκος ΞυδάκηςΟ Δερβίσης πίνει πλάι μας μαστίχα κερασμένη, "Η Καθημερινή"/ "Τέχνες και Γράμματα", 4.7.2010

(2005) Ημερολόγιο 2006, Γιώργος Κόρδης, Αρμός [ζωγραφική]
Ημερολόγιο 2006, Γιώργος Κόρδης
Εικαστική αναφορά στην ποίηση του Νίκου Καββαδία
ζωγραφική: Γιώργος Κόρδης
Αρμός, 2005, 26 σελ.
[Ημερολόγια [DDC: 529.3] 

Ο κόσμος του Καββαδία, μια απέραντη ωραιότητα "κεκαθαρμένων ακάθαρτων". Πλάσματα του πραγματικού και του φανταστικού που είναι πάντα σώματι καθηλωμένα στη σκληρή πραγματικότητα της θάλασσας και στην προσδοκία άλλων απλών πραγμάτων. Και είναι ετούτη η προσμονή θαρρείς πως εξαγνίζει την αμαρτία και ξορκίζει το κακό. Ο κόσμος του Καββαδία είναι νόστος του αληθινού της ζωής, της ζωής του αληθινού. [...] Για τούτο θέλησα να ζωγραφίσω με αφορμή τον κόσμο του Καββαδία κι ετούτο γύρεψα να ιστορήσω και με τρόπο εικαστικό να φανερώσω. Εικόνες λιμανιών με έρωτες, με μισοκρυμμένες ντροπαλές -"εξαγνισμένες" για τούτο σχεδόν- πόρνες, με φυγές και κατευόδια. Ένας ολόκληρος κόσμος οι άνθρωποι του Καββαδία. Ίσκιοι που περιφέρονται ανάμεσα στην ίδια πάντα θάλασσα και στο βαρύ μολυβένιο ουρανό που πλάκωσε τους τόπους, που συμπιέζει και πυκνώνει τες στιγμές και τα αισθήματα, που δυναμώνει το καθετί, μικρό και μεγάλο. Λιμάνια και κινήσεις σωμάτων, της καρδιάς φανερώματα και του νόστου υποστάσεις. Στο τέλος-τέλος ένας κόσμος ακίνητος μέσα στην απέλπιδα -για τούτο ίσως τόσο γοητευτική- μανική αναζήτηση της ζωής. Κόσμος βυθισμένος, πετρωμένος, ξεχασμένος στην αέναη διαλεκτική του νόστου της στεργιάς και του έρωτα της θάλασσας. Κόσμος απρόθυμος ν' αποφασίσει αν θα χάσει ή θα βρει το πρόσωπό του. (Γιώργος Κόρδης, Αγία Παρασκευή 22-8-2005)

(2004) Ημερολόγιον 2005, Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών. Γραφείο Νεότητος [εικονογράφηση]

(2004) Το δώμα των αθώων, Αρμός [ζωγραφική]
Το δώμα των αθώων
Η ανείπωτη ωραιότητα των τεταπεινωμένων
ζωγραφική: Γιώργος Κόρδης
Αρμός, 2004
ISBN 960-527-309-8, 
ISBN-13 978-960-527-309-5
Ζωγραφική - Συλλογές τέχνης [DDC: 750.022] 

Τι άραγε ψιθυρίζει μέσα μας και τρομάζει την ησυχία και θραύει την απλότητα της ενότητας; Τι θρυμματίζει την γεμάτη ετούτη εμπειρία ζωής και κλάσματα γεύσεων προσφέρει;
Άνθρωποι που ίστανται στην άκρη δρόμων σκοτεινών προσμένοντας το τυχαίο. Ανυπόμονοι, ξένοι, αλλόκοτοι, στον κόσμο τους κλεισμένοι. Ο αγέρας φυσά θολά και κουρασμένα κι η υπομονή κουράστηκε και εγκατάλειψε.
Τι άραγε τρομάζει την ψυχή και αδυνατεί το φως να συναντήσει παντού;
Η ψευδής γεύση, η λειψή εμπειρία, η ψιλή πληροφορία, ή το άλλο εκείνο παράδοξο του πνεύματος κενό; Τι φταίει και η ζωή κατακλύστηκε από νεκρά λουλούδια, από άχρηστα αλειτούργητα κοσμήματα, από θαμπές κι ανήλιαγες εικόνες;
[...]


(2003) Παπαδιαμάντης, Αλέξανδρος, 1851-1911, Πασχαλινά διηγήματα, Αρμός [εικονογράφηση]

Πασχαλινά διηγήματα
ΠαπαδιαμάντηςΠαπαντωνίου,
  ΜωραϊτίδηςΚαρκαβίτσας
εικονογράφηση: Γιώργος Κόρδης
Αρμός, 2003, 102 σελ.
ISBN 960-527-254-7, 
ISBN-13 978-960-527-254-8, [Κυκλοφορεί]
Νεοελληνική πεζογραφία -
Διήγημα - Συλλογές [DDC: 889.300 8] 
Το βαθύτερο θεμέλιο της ελπίδας και της χαράς που χαρακτηρίζει την Ορθοδοξία και διαπερνά όλη της τη λατρεία είναι η ανάσταση. Το Πάσχα, το κέντρο της ορθόδοξης λατρείας, είναι μια έκρηξη χαράς, της ίδιας χαράς που ένιωσαν οι μαθητές όταν είδαν τον αναστημένο Σωτήρα. Είναι η έκρηξη της κοσμικής χαράς για το θρίαμβο της ζωής μετά την αφόρητη θλίψη για το θάνατο...
Αυτή, την βιωμένη χαρά της Αναστάσεως, αντικατοπτρίζουν ποικιλοτρόπως τα "Πασχαλινά διηγήματα" που συγκεντρώθηκαν στον ανά χείρας τόμο. Τα διηγήματα αυτά, αν και επέλεξε ασφαλώς με εικαστικά κριτήρια ο Γ. Κόρδης, ωστόσο είναι -εξ απόψεως λογοτεχνικών αρετών- κορυφαία πασχαλινά διηγήματα της νεοελληνικής γραμματείας.
Κριτικές - Παρουσιάσεις
Λουκάς ΘεοχαρόπουλοςΠασχαλινά διηγήματα, www.critique.gr, 19.4.2011Μάρη ΘεοδοσοπούλουΑλέξανδρος Παπαδιαμάντης. Μικρά σχόλια για τα εορταστικά διηγήματα, "Η Εποχή", 31.12.2010Ελένη ΣαραντίτηΒιβλία για τις πασχαλινές ημέρες, "Ελευθεροτυπία"/ "Βιβλιοθήκη", τχ. 596, 26.3.2010

(2003) Κόντογλου, Φώτης, 1895-1965, Σκληρό τάμα, Αρμός [εικονογράφηση]
Σκληρό τάμα
Φώτης Κόντογλου
εικονογράφηση: Γιώργου Κόρδη
Αρμός, 2003, 25 σελ.
ISBN 960-527-281-4, ISBN-13 978-960-527-281-4, [Κυκλοφορεί]
Νεοελληνική πεζογραφία - Αφήγημα [DDC: 889.3] 

(2002) Ημερολόγιο 2003: Εικαστική αναφορά στον Ερωτόκριτο, Αρμός [εικονογράφηση]
Ημερολόγιο 2003: Εικαστική αναφορά στον Ερωτόκριτο
εικονογράφηση: Γιώργος Κόρδης
Αρμός, 2002
[Εξαντλημένο]
Ημερολόγια [DDC: 529.3] 

(2002) Κορνάρος, Βιτσέντζος, 1553-1613, Τσ' αγάπης το καμίνι, Αρμός [εικονογράφηση]
Τσ' αγάπης το καμίνι
Ο Ερωτόκριτος του Βιτσέντζου Κορνάρου
Βιτζέντζου Κορνάρου
εικονογράφηση: Γιώργο Κόρδη
Αρμός, 2002, 155 σελ.
ISBN 960-527-244-Χ, ISBN-13 978-960-527-244-9, [Κυκλοφορεί]
Κρητική λογοτεχνία [DDC: 889.090 014] 
Ζωγραφική - Συλλογές τέχνης [DDC: 750.022] 

(2001) Παπαδιαμάντης, Αλέξανδρος, 1851-1911, Γυναίκες της προσμονής και του καημού, Αρμός [εικονογράφηση]


Γυναίκες της προσμονής και του καημού
Διηγήματα
Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη
εικονογράφηση: Γιώργος Κόρδης
Αρμός, 2001
181 σελ.
ISBN 960-527-203-2, ISBN-13 978-960-527-203-6,
Νεοελληνική πεζογραφία - Διήγημα [DDC: 889.3]

(2001) Πρόσωπα ολόφωτα, Αρμός [ζωγραφική]

Πρόσωπα ολόφωτα
Εικονογραφική αναφορά στους πατέρες της Φιλοκαλίας: Εικοσιπέντε μικρογραφίες
ζωγραφική: Γιώργος ΚόρδηςΑρμός, 2001
ISBN 960-527-219-9, ISBN-13 978-960-527-219-7,
Προσωπογραφίες [DDC: 757] 

(2000) Εικονίσματα, Αρμός [εικονογράφηση]

(1999) Ημερολόγιον 2000, Αρμός [εικονογράφηση]
Εικονίσματα
Η τεχνική της αυγοτέμπερας με υποζωγράφιση
εικονογράφηση: Γιώργος ΚόρδηςΑρμός, 2000, 80 σελ.
ISBN 960-527-162-1, ISBN-13 978-960-527-162-6, 
Τέχνη, Βυζαντινή [DDC: 709.021 4] 
(1999) Ο ήλιος ο ηλιάτορας, Ιανός [ζωγραφική]

(1999) Παπαδιαμάντης, Αλέξανδρος, 1851-1911, Παιδική πασχαλιά, Αρμός [εικονογράφηση]
Παιδική πασχαλιά - Παπαδιαμάντης, Αλέξανδρος
εικονογράφηση: Γιώργου Κόρδη επιμέλεια: Σαμοθράκη Ντίνα
Αρμός, 1999, 20 σελ. ISBN 960-527-111-7, ISBN-13 978-960-527-111-4, [Κυκλοφορεί]
Νεοελληνική πεζογραφία - Διήγημα [DDC: 889.3] 
Κριτικές - Παρουσιάσεις
Μάρη ΘεοδοσοπούλουΑλέξανδρος Παπαδιαμάντης. Μικρά σχόλια για τα εορταστικά διηγήματα, "Η Εποχή", 31.12.2010

(1998) Παπαδιαμάντης, Αλέξανδρος, 1851-1911, Διηγήματα της αγάπης, Αρμός [εικονογράφηση]
Διηγήματα της αγάπης - Παπαδιαμάντης, Αλέξανδροςεικονογράφηση: Γεώργιος Δ. Κόρδης
Αρμός, 1998, 110 σελ. ISBN 960-527-094-3, ISBN-13 978-960-527-094-0, [Κυκλοφορεί]
Νεοελληνική πεζογραφία - Διήγημα - Συλλογές [DDC: 889.300 8] 
(1998) Κόντογλου, Φώτης, 1895-1965, Η Γέννησις, Αρμός [εικονογράφηση]

Η Γέννησις-Το μέγα μυστήριον -Φώτη Κόντογλου-εικονογράφηση: Γιώργου Κόρδη
Αρμός, 1998, 13 σελ.ISBN 960-527-103-6, ISBN-13 978-960-527-103-9
Χριστιανισμός - Λόγοι, δοκίμια, διαλέξεις [DDC: 230] 

(1998) Μουντές, Ματθαίος Γ., 1935-, Ιστορίες από τη Βίβλο, Εκδόσεις Καστανιώτη [εικονογράφηση]

(1998) Μουντές, Ματθαίος Γ., 1935-, Ιστορίες από τη Βίβλο, Εκδόσεις Καστανιώτη [εικονογράφηση]

(1998) Thompson, Daniel V., Τα υλικά και οι τεχνικές της μεσαιωνικής ζωγραφικής, Αρμός [επιμέλεια σειράς]
Τα υλικά και οι τεχνικές της μεσαιωνικής ζωγραφικής - Daniel V. Thompson
μετάφραση: Α. Σ. Σπανού επιμέλεια σειράς: Γιώργου Κόρδη
Αρμός, 1998, 281 σελ. ISBN 960-527-095-1, ISBN-13 978-960-527-095-7
Ζωγραφική [DDC: 750] 
(1997) Thompson, Daniel V., Αυγοτέμπερα, Αρμός [επιμέλεια σειράς]

Αυγοτέμπερα - Θεωρία και πρακτική -Daniel Thompson -μετάφραση: Αθανάσιος Σπανός
επιμέλεια σειράς: Γιώργου Κόρδη Αρμός, 1997, 239 σελ.
ISBN 960-527-045-5, ISBN-13 978-960-527-045-2
Ζωγραφική - Σπουδή και διδασκαλία [DDC: 750.07] 
(1997) Καρκαβίτσας, Ανδρέας, 1865-1922, Λόγια της πλώρης, Αρμός [εικονογράφηση]


Λόγια της πλώρης-Θαλασσινά διηγήματα - Ανδρέα Καρκαβίτσα
εικονογράφηση: Γιώργου Κόρδη - Αρμός, 1997, 229 σελ.
ISBN 960-527-052-8, ISBN-13 978-960-527-052-0
Νεοελληνική πεζογραφία - Διήγημα [DDC: 889.3]

(1997) Κόντογλου, Φώτης, 1895-1965, Προς αγιογράφον Ευάγγελον Μαυρικάκην, Αρμός [επιμέλεια σειράς]


Προς αγιογράφον Ευάγγελον Μαυρικάκην -Φώτη Κόντογλου
επιμέλεια σειράς: Γιώργου Κόρδη επιμέλεια: Κώστα Δεληκωσταντή
Αρμός, 1997, 147 σελ. ISBN 960-527-054-4, ISBN-13 978-960-527-054-4
Ζωγραφική - Λόγοι, δοκίμια, διαλέξεις [DDC: 750]
(1995) Κόντογλου, Φώτης, 1895-1965, Θάλασσες, καΐκια και καραβοκύρηδες, Αρμός [εικονογράφηση]
Θάλασσες, καΐκια και καραβοκύρηδες - Φώτη Κόντογλου εικονογράφηση: Γιώργου Κόρδη
Αρμός, 1995, 180 σελ. ISBN 960-7102-88-6, ISBN-13 978-960-7102-88-1,
Νεοελληνική πεζογραφία [DDC: 889.3] 
(1994) Μωυσής, Αγιορείτης Μοναχός, Αθωνικό απόδειπνο, Αρμός [εικονογράφηση]
Αθωνικό απόδειπνο Μοναχού Μωυσέως Αγιορείτου εικονογράφηση: Γ. Κόρδης
Αρμός, 1994, 91 σελ. ISBN 960-7102-41-Χ, ISBN-13 978-960-7102-41-6, [Κυκλοφορεί]
Χριστιανισμός [DDC: 230] 
(1994) Παπαδιαμάντης, Αλέξανδρος, 1851-1911, Διηγήματα των Χριστουγέννων, Αρμός [εικονογράφηση]

Διηγήματα των Χριστουγέννων Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη εικονογράφηση: Γιώργος Κόρδης
Αρμός, 1994, 107 σελ. ISBN 960-527-119-2, ISBN-13 978-960-527-119-0, 
Νεοελληνική πεζογραφία - Διήγημα [DDC: 889.3] 
Κριτικές - Παρουσιάσεις
Μάρη ΘεοδοσοπούλουΑλέξανδρος Παπαδιαμάντης. Μικρά σχόλια για τα εορταστικά διηγήματα, "Η Εποχή", 31.12.2010Λουκάς ΘεοχαρόπουλοςΔιηγήματα των Χριστουγέννων, www.critique.gr, 30.12.2009

(1994) Καρκαβίτσας, Ανδρέας, 1865-1922, Διηγήματα των Χριστουγέννων, Αρμός [εικονογράφηση]

Διηγήματα των Χριστουγέννων ΚαρκαβίτσαςΜωραϊτίδηςΚόντογλουΠαπαδιαμάντης
εικονογράφηση: Γιώργος Κόρδης Αρμός, 1994, 109 σελ.
ISBN 960-527-213-Χ, ISBN-13 978-960-527-213-5,
Νεοελληνική πεζογραφία - Διήγημα [DDC: 889.3]

(1994) Ζουράρις, Κώστας, Μέσα στο σάμαλι η Αχειροποίητος, Αρμός [εικονογράφηση]

Μέσα στο σάμαλι η Αχειροποίητος- Παραμύθι αντιδραστικό, όπως όλα τα παραμύθια, για τα παιδιά που δεν πρέπει να μεγαλώσουν και για τους μεγάλους που δεν ξέρουν πως να ξαναγίνουν παιδιά
Κώστας Ζουράρις εικονογράφηση: Γιώργος Κόρδης Αρμός, 1994, 91 σελ.
ISBN 960-7102-42-8, ISBN-13 978-960-7102-42-3,
Νεοελληνική πεζογραφία [DDC: 889.3] 















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου