Παρασκευή, 28 Μαρτίου 2014

Akanthos, ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΗ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ 1980 - 2013








29 Μαρτίου - 16 Απριλίου, GALLERY δημιουργών


Akanthos, ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΗ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ 1980 - 2013


Ζωγραφικές συνθέσεις του Άκανθου από το 1980 μέχρι το 2014 παρουσιάζει η “Γκαλερί Δημιουργών” στη Νέα Κηφισιά, από τις 29 Μαρτίου μέχρι 16 Απριλίου.

Η Εγκατάσταση επιχειρεί να δημιουργήσει μια εικόνα για το μέχρι τώρα έργου του Εικαστικού δημιουργού ο οποίος εκθέτει σπάνια, από την πρώιμη περίοδο μέχρι σήμερα.

Συνθέσεις φτιαγμένες στο Αττικό φως ή στο φως του Παρισιού, στο Μεσογειακό φως της Κρήτης και της Δωδώνης απ΄ όπου έλκει την καταγωγή του.“…τοπία υπό το Ελληνικό φως, πρόσωπα ανασυρμένα από τραγωδίες, δίχως παρελθόν και μέλλον, νεκρές φύσεις, όλα υπό το πρίσμα μιας βαθιάς μαθητείας στην Ευρωπαϊκή ζωγραφική. Στο Μεσογειακό εξπρεσιονισμό του Άκανθου είναι σημαντικό το φως μέσα στο και με το οποίο τοποθετεί την πλαστική αντίληψη των αντικειμένων και των προσώπων….”

“…Δεν κάνει τίποτα άλλο παρά να ανακαλύπτει και να μετουσιώνει στιγμές του χαοτικού στοιχείου σε κόσμο”, παρατηρεί ο Κριτικός Κώστας Παπαθανασίου.


Η “Γκαλερί Δημιουργών” βρίσκεται στη Νέα Κηφισιά στην οδό Xελιδονούς 28 και η εγκατάσταση θα λειτουργεί από Δευτέρα μέχρι Σάββατο 10 – 2.00μ.μ καθώς και Δευτέρα – Τετάρτη και Παρασκευή απόγευμα από τις 6.00μ.μ μέχρι και τις 8.30μ.μ

Περισσότερα για την γκαλερί :

https://www.facebook.com/galeriedimioyrgon
http://galeriedimiourgon.gr/site1/


Στο χώρο της εγκατάστασης θα προβάλλεται η ταινία του Γιάννη Καραμπίνη


"Akanthos Οιδίπους επι πουθενά"


"Άκανθος,Οιδίπους επί πουθενά" (trailer) σκην. Γ.Καραμπίνης

http://youtu.be/ijbyqDw760A



Δείτε τη ταινία ολόκληρη όσοι έχετε facebook από δημόσιες αναρτήσεις του ίδιου του Γιάννη Καραμπίνη

Akanthos – Οιδίπους επί πουθενά (Part I)

Akanthos – Οιδίπους επί πουθενά (Part ΙΙ)

Ελάχιστα θα βρείτε για τον Άκανθο στον ίντερνετ ως προς την έκθεση των έργων του λόγω της ηθελημένης αποστασιοποίησής του μια και σπάνια πραγματοποιεί "εγκατάσταση", δική του η λέξη...

Η προηγούμενη παρουσίασή του πραγματοποιήθηκε τις 15 έως 28 Σεπτεμβρίου 2013 όπου ο Άκανθος εγκατέστησε τα έργα ζωγραφικής του των 10 τελευταίων χρόνων στο χώρο του γνωστού Orfeu Negro στον Κεραμεικό.

Είκοσι πέντε έργα διαμόρφωσαν τον εσωτερικό και επηρέασαν τον υπαίθριο χώρο του Negro και την αρχαία περιοχή του Κεραμεικού, υπό τους ήχους των μουσικών επιλογών του εικαστικού.

http://youtu.be/Z_VCxzSut2Y

Από το δίφυλλο κατάλογο της Έκθεσης


“LE TABLEAU EST UN MONDE CLOS” Ο ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΟΛΟΚΛΗΡΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΕΛΕΓΕ Ο BONNARD

ΤΟ ΕΡΓΟ ΦΕΡΕΙ ΟΛΗ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ,ΟΤΑΝ ΦΥΣΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΕΡΓΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕΣΟ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ!

Η ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ

ΔΕΝ ΕΞΕΛΙΣΕΤΑΙ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΤΑΙ ΑΠΛΩΣ ΕΞ ΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΟΤΙ ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΕΓΙΝΑΝ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΝΑ ΜΑΣ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝ, ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΠΟΥ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΞΕΠΕΡΝΙΟΥΝΤAI Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΑΦΟΡΑ ΜΟΝΟ ΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ.

Η ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΣΥΧΝΑ ΕΠΙΔIΔΟΝΤΑΙ ΣΕ ΜΙΑ ΦΡΕΝΗΡΗ ΜΑΝΙΑ ΧΡΗΣΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΕΣΩΝ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΟΥΝ ΤΗΝ AΤΟΜΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟ ΤΟΥΣ

ΑΔΙΑΦΟΡΩΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΣΙΩΔΕΣ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΗΝ ΣΥΝΘΕΣΗ! ΤΟ ΕΡΓΟ ΟΦΕΙΛΕΙ ΝΑ ΖΕΙ ΠΑΝΤΑ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΑΝΤΟΥ ΑΝ ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΤΑΦΕΡΕΙ ΑΥΤΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΣΤΕΡΕΙΤΑΙ ΤΗΣ ΒΑΣΙΚΗΣ ΤΟΥ ΑΞΙΑΣ ΑΚΟΜΑ ΤΟ ΙΔΙΩΜΑ ΠΟΥ ΚΛΕΙΝΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΚΑΤΑΝΟΗΤΟ Η ΣΤΗ ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΜΑΝΙΕΡΙΣΜΟΣ

Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΜΙΑ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΕΝΑΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΠΟΥ ΔΙΔΕΙ ΠΑΙΔΕΙΑ ΑΛΛΑ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΚΑΙ Η ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΕΠΙΤΡΕΠΤΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΟΓΙΚΗ ΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΕΠΙΝΟΗΣΑΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ

Σ 'ΑΥΤΗ ΤΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ Μ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΤΟ ΔΡΑΜΑΤΙΚΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΜΕ ΟΠΟΙΟ ΠΛΑΣΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ ΚΑΤΑΦΕΡΝΩ ΝΑ ΕΠΙΝΟΩ ΘΥΜΟΥΜΕΝΟΣ ΠΑΝΤΑ ΤΟΝ COURBET

ΠΟΥ ΕΛΕΓΕ: Η ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΓΚΙΝΕΙ ΜΕ ΤΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ

ΠΑΝΤΑ Πρέπει να είσαι ΠΟΛΥ αυστηρός στην κρίση σου και ν' αποφασίσεις τι πρέπει να κρατήσεις

Εγώ είμαι ζωγράφος το να δημιουργείς απαιτεί μοναξιά ΜΙΑ ΜΟΝΑΞΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΟΨΙΑΖΕΤΑΙ ΚΑΝΕΙΣ όπως έλεγε η Yousrsenar


Τα δ' άλλα εν Άδου τις κάτω μυθήσομαι


ΑΚΑΝΘΟΣ

(Άνοιξη 2014 χρονια συν 400 περίπου μετά από την περίοδο της Δημοκρατίας

Και τις μεγάλες επινοήσεις των Ελλήνων)

Στο κέντρο της ΑΘΗΝΑΣ


Άκανθος

Άνοιξη στην Αθήνα που ξέρω





Άκανθος: μια σύντομη αυτοβιογραφία (αντί βιογραφικού σημειώματος)

Ο Άκανθος κατάγεται από τη Δωδώνη.

Είναι χαμαιεύνης και ανιπτόπους για να μπορεί να δει.


Σπουδάζει το ανθρώπινο δράμα με όποιον τρόπο βρει.
Ακολούθησε τα βήματα του λευκού ταύρου που έκλεψε την Ευρώπη.

Συχνά “έχασε” το χρόνο του σε σαχλαμάρες,
"έβαψε τοίχους με μικρά πινέλα", άκουσε και είπε διάφορες
ανοησίες, πήρε μια κατά κύριο λόγο άχρηστη παιδεία
από τους οργανωμένους χώρους,
σχολεία, σχολές, κλπ,
 την οποία, άλλοτε
διαισθητικά, άλλοτε
έλλογα, προσπάθησε να αποφύγει αναλαμβάνοντας ο ίδιος

κατά κάποιον τρόπο τη διεύθυνση της σπουδής του.

Μεγάλες αξίες σ’ αυτήν τη διαδρομή:

η παρατήρηση της Ευρωπαϊκής ζωγραφικής,
η Ελληνική πλαστική,

η ποίηση που αργότερα την είπαν φιλοσοφία,
η μεγάλη παράδοση της Μεσογείου,
οι τέχνες της Ανατολής, της Αφρικής.

Οι φίλοι που ανοίξαμε διάλογο.
Οι Επιστήμες της Τέχνης του Ανθρώπου...


Η Τέχνη που δεν ξέρουμε τι είναι 
για.... να δούμε

To προφίλ του στο facebook : Akanthos Ak

Επισκεφτείτε το blog του ΑΚΑΝΘΟΥ στη σελίδα με τα έργα του : http://www.akanthosnet.com/#!the-pantings/catr

http://akanthos.wix.com/akanthoss#!-2

http://www.akanthosnet.com/#!painting/cnaq

Διαβάστε σε προηγούμενο άρθρο μου για την Παρουσίαση της ποιητικής συλλογής του ΑΚΑΝΘΟΥ 'ΤΥΧΗ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΗ" : http://tehneskaigrammata.blogspot.gr/2013/12/blog-post_2881.html


Ο Άκανθος και τα κοσμήματα


Η σελίδα του στο facebook : Akanthos-jewellery

Από τον κατάλογο της εγκατάστασης κοσμημάτων "ΚΑΟΣΜΟΣ" στο Ιωνικό κέντρο, Μάρτιος 2013

Κείμενο του Κώστα Παπαθανασίου,ποιητή και κριτικού

Ανέσυρα ένα βιβλίο απ’ τα σκουπίδια λίγο πριν η βροχή ξεκινήσει. Μιλούσε για τους μεγάλους μαστόρους των κοσμημάτων που χάθηκαν. Απ’ τους ανώνυμους τεχνίτες της Αρχαίας Ελλάδας που σφυρηλατούσαν με οίστρο τις περιπέτειες των θεών στα φύλλα των μετάλλων ως την εποχή της Φλωρεντίας των Μεδίκων και τον ξακουστό Μπεμβενούτο Τσελίνι που περίδενε τους λεπτούς λαιμούς των Κυριών με το πιο περίτεχνα περιδέραια.

Όμως η εξαγορά των θεών απόβαινε πάντοτε μοιραία και ο νεκρός γιος καλυμμένος με χρυσάφι στριφογυρνούσε ανήσυχος. Ο καταραμένος χρυσός του Ρήνου και το ανάθεμα του θεού Λόκι.

«Έδωσες δώρα πολλά

Δεν ήσαν δώρα αγάπης

Μήτε και βγαίναν από γενναιόδωρη καρδιά»


Ύστερα η εποχή των Δώρων έσβησε κι έμειναν μόνο σπασμένοι κίονες με την μαυρισμένη άκανθα στο λαιμό τους. Τα περιαυγή περιδέραια κλεισμένα σε μπαούλα ή κλειδωμένα στα μουσεία των νεκρών. Σ’ ένα βλεδυρό χρυσαίον κάπου στη Γερανίου κάποιος ανασύρει εκείνη την ξεχασμένη τέχνη της ομορφιάς και της εξαγοράς. Σφυρηλατεί τη δυστυχία του Άστεως φτιάχνοντας δώρα-δηλητήρια. Περιδρύπτει τα μέταλλα, τα τσαλακώνει, τα πονάει περνώντας τα από χρυσά νήματα. Είναι η μελαγχολία της ομορφιάς που ξεγελάει τη σάρκα. Στους μακριούς λαιμούς των ανθισμένων κοριτσιών υπάρχει μια υπόσχεση ευτυχίας.


Τι κι αν έρχεσαι απ’ τον Παράδεισο

ή την Κόλαση, δεν έχει σημασία

ω Ομορφιά!

Tο blog του με τα κοσμήματά του http://www.akanthos-jewellery.com/

Τα κοσμήματα είναι μοναδικά κομμάτια σχεδιασμένα και κατασκευασμένα από τον Άκανθο ​υλικά: μπρούντζος επιχρυσωμένος,ή επαργυρωμένος, αλπακάς, και ημιπολύτιμοι λίθοι.


Αφήνοντας επιτηδευμένα ακατέργαστες επιφάνειες, επιτρέποντας στο υλικό να αναδειχτεί και στο δημιούργημα να αποκτήσει το δικό του ιδιαίτερο χαρακτήρα, ο Άκανθος αναγάγει τη δική του τέχνη του κοσμήματος σε έναν διάλογο ανάμεσα στο αρχέγονο, το κοσμικό και το μυστηριακό.





"Ευχαριστώ τον Άκαθνο για την τιμητική προσωπική πρόσκληση κι εύχομαι κάθε επιτυχία!" Πετρούλα Σίνη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου